relationskonsulten

Utveckla dina relationer och öka din livskvalitet!

Går att reparera otrohet

1 kommentar

Många människor söker kärlek, förälskelse eller trygghet. Problemen uppstår när man inte tar tag i det som skaver med varandra. Många par har också klarat sig igenom otrohetsaffärer, jag har erfarit många solskenshistorier. Men då gäller det att ta tjuren vid hornen och erkänna att något i förhållandet har gått fel.

  • Att bli bedragen lämnar ett stort sår i en människa. Men någonting som man skadat tillsammans kan man också laga tillsammans om man vill tillräckligt mycket, det kommer att behövas stark vilja!
  • Att prata om det betyder däremot inte att man ska gå igenom varenda detalj av otroheten. Det kan ha motsatt effekt att berätta detaljerat om var, när och hur det hela hände. Huvudsaken är att paret diskuterar vad som hänt och, om de vill fortsätta, på vilket sätt de ska föra relationen framåt. Viktigt är dock att den som bedragit erbjuder transparens för detaljer om den svikne känner att den inte kommer vidare utan att veta, vi är olika.

    Men inte ens det hjälper alltid. Du/ni måste bestämma på förhand om du/ni vill bygga upp förhållandet igen eller inte för att lyckad.

    Till den som misstänker otrohet i sin relation är tydlighet och öppenhet det bästa och att ärlighet är det som kan läka både misstanke och eventuell otrohet

    Ta upp det direkt med din partner. Säg: – Det kan hända att jag har fel och bara är svartsjuk av rädsla att förlora dig, men jag är rädd att du bedrar mig.

    Genom att ladda ned appen ”Otrohetsakuten” eller ”Infidelity ER” som den heter på engelska, kan ni ta ansvar för er relation när det passar er, vara anonyma och utvecklas som par och individuellt.

    En app som jag skapat för att vara det bästa verktyget att arbeta med hemma för att få stöd och guidning.

    Lycka till!

    Parterapeut och otrohetsexpert

    Anneli Östling

    Författare: Relationskonsulten

    För kontakt: Mobil 070-8942229 E-mail info@relationskonsulten.se www.otrohetsakuten.se www.relationskonsulten.se Podden Stora Relationsguiden finns där poddar finns. Länk till podden: https://podcasts.apple.com/se/podcast/stora-relationsguiden/id1628595041 Bokning https://www.bokadirekt.se/places/relationskonsulten-stockholm-ab-8905 Jag arbetar som parterapeut och individualterapeut på Kungsholmen i Stockholm. Besök gärna min hemsida www.relationskonsulten.se för ytterligare information och bokning. Varmt välkommen!

    En tanke på “Går att reparera otrohet

    1. Jag tror du har mejlat fel person

    Lämna en kommentar